








Zestaw Magia Ruchu - 16 gier rewalidacyjnych - 3-12 lat
UK | USA | EU | BUST | Waist | Hips | |
---|---|---|---|---|---|---|
XS | 8 | 4 | 34 | 31/32 | 23/24 | 33/34 |
S | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
M | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
L | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
XL | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
1. DŹWIĘKI -Gra dźwiękowo-wzrokowo-słuchowa polegająca na wybieraniu odpowiednich par instrumentów muzycznych.
2. MEMORY -Gra wzrokowa polegająca na zapamiętywaniu i odkrywaniu par takich samych obrazków.
3. ŻELAZKO -Gra ruchowo-koordynacyjna polegające na prasowaniu żelazkiem wybranych części garderoby
4. MALOWANIE -Gra ruchowo-wzrokowa polegająca na malowaniu i zabawie kolorami oraz kształtami.
5. KAŁUŻE -Gra zręcznościowo-wzrokowo-słuchowa polegająca na rozchlapywaniu wody z kałuży.
6. KSZTAŁTY- Gra ruchowo-wzrokowa polegające na dopasowywaniu kształtów do wyświetlanego wzorca.
7. RÓB TO CO JA -Gra ruchowa polegająca na powtarzaniu ćwiczeń gimnastycznych wykonywanych przez bohaterów prowadzących zabawę.
8. ZWIERZĘTA -Gra słuchowo-wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu postaci i odgłosów zwierząt.
9. MUSZELKI -Gra sprawnościowa polegająca na łapaniu muszelek wynurzających się z wody.
10. POJAZDY -Gra słuchowo-wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rodzajów pojazdów oraz wydawanych przez nie dźwięków.
11. LABIRYNT -Gra koordynacyjno-ruchowa polegająca na prowadzeniu zwierząt lub przedmiotów przez labirynt.
12. OTOCZENIE DOMOWE -Gra słuchowo-wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rzeczy i dźwięków w otoczeniu domowym
13. KWIATY W OGRODZIE -Gra ruchowo-wzrokowa polegająca na doglądaniu kwiatów rosnących w ogrodzie.
14. KALEJDOSKOP -Gra relaksacyjna polegająca na zabawie z kalejdoskopem.
15.SZABLON -Gra ruchowo-wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu i dopasowywaniu elementów do ich szablonów
Gry pakietu MAGIA RUCHU zostały opracowane we współpracy z mgr Agnieszką Gierek-Kęsik i mgr Irminą Buczek. Pełnią funkcję rehabilitacyjną, edukacyjną i rewalidacyjną dla dzieci i młodzieży o różnych deficytach. Seria prezentowanych gier koryguje, stymuluje zaburzone percepcje, usprawnia motorycznie, wprowadza somatognozję (orientację w schemacie ciała) i orientację w przestrzeni, a także daje szansę na regulację emocji i uczy sposobów ich wyrażania.
Korzystanie z Magicznego Dywanu zachęca podopiecznego do samodzielnego działania i pokonywania kolejnych stopni trudności.
W aplikacjach zauważyć można wyraziste kolory, jednolite i jasne tła, które mają na celu nie rozpraszać uwagi, a skupiać na faktycznym działaniu. Plusem jest przejrzystość i przystępność w odbiorze dźwięku, czy możliwość jego regulacji. Wszystkie elementy aktywne są większe, spowolniono także dynamikę gier, aby podopieczny mógł mieć potrzebny czas na zdobycie sukcesu. W aplikacjach rozróżniono dwa poziomy trudności do wyboru, aby każdy bez względu na deficyty dobrał poziom do swoich indywidualnych możliwości. Bardzo ważnym punktem motywującym jest wprowadzenie dla uczestników zabawy nagrody po udanym wykonaniu zadania (brawo, oklaski, uśmiechy).
Część aplikacji została również specjalnie zaprojektowana w pionie, aby wydłużyć czas poruszania się elementów na Magicznym Dywanie, dzięki czemu wydłuża się czas koncentracji uwagi. Dzięki temu, że podopieczny ma więcej czasu na wykonanie zadania zwiększa swoją szansę na odniesienie sukcesu, na który tak naprawdę zawsze czeka nagroda.
Magiczny Dywan wspiera tworzenie warsztatów edukacyjnych jak i rewalidacyjnych. W odpowiedni sposób zaprojektowane gry wspaniale sprawdzają się, jako narzędzie edukacyjno-rewalidacyjno -rehabilitacyjne w Salach Doświadczania Świata, żłobkach, przedszkolach, świetlicach szkolnych, pozaszkolnych, terapeutycznych oraz salach zabaw, pobudzając zmysły i ucząc kreatywności, samodzielności bądź współdziałania uczestników zabawy! Pakiet wspomaga:
- doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowych
- usprawnianie motoryczne(płynność ruchów)
- obniżenie bądź wzmocnienie napięcia mięśniowego
- wzmocnienie poczucia sprawstwa, własnej wartości
- wprowadzenie somatognozjii, orientacji w przestrzeni
- integrację zmysłów
- korygowanie, stymulowanie zaburzonych percepcji
- umiejętności w zakresie regulacji emocji i sposobu ich wyrażania
- tworzenie podopiecznym szans optymalnego, wszechstronnego rozwoju
Dysfunkcje:
- deficyty rozwojowe (psychomotoryczne) np. opóźnienie rozwoju motoryki dużej (ciała), małej(rąk)
- usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej
- zharmonizowanie funkcji wzrokowych i ruchowych
- współdziałanie funkcji wzrokowych, słuchowo-językowych, ruchowych
- poprawa i doskonalenie wolniejszego tempa rozwoju niektórych funkcji psychomotorycznych w stosunku do wieku podopiecznego
Metody wykorzystywane w grach dostępnych w pakiecie magia ruchu:
Metoda ośrodków pracy
Metoda Glenna Domana
Metoda Felicji Affolter
Metoda dziesięciu placów
Metoda zabawowa
Metoda Weroniki Sherborne
Metoda dobrego startu
Metoda Bon Depart
Metoda 8 inteligencji Gardnera
Metoda N.C. Kepharta
Metoda „gym brain”
Metoda wychowania przedszkolnego L. Wygotskiego