Pakiet funkcje wykonawcze
25 gier rewalidacyjnych, 3-12 lat
Co znajdziesz w pakiecie?
25 ćwiczeń w formie gier o stopniowanym poziomie trudności
5 plansz z graficznymi podpowiedziami (ręka, oko, usta, plan, lupa)
4 opaski w kolorach: żółtym, niebieskim, zielonym i czerwonym
Drewniane patyki do zadania „patyki”
Materiały dydaktyczne ułatwiające diagnozę i monitorowanie postępów
Measuring Tips to Assure The Best Fit
- Measure your back size â?? wrap the measuring tape snugly around your ribcage, just under your bust line 1, keeping it horizontal. This will give you your band size.
- Then measure around the fullest part of your bust 2 , again keeping the tape horizontal.
- To determine the size of pants, measure the girth of the waist 3 and hips 4
- The following charts will help you match the designerâ??s size scheme for this product (indicated in the dropdown) to your usual size
size guide visible to all products
UK | USA | EU | BUST | Waist | Hips | |
---|---|---|---|---|---|---|
XS | 8 | 4 | 34 | 31/32 | 23/24 | 33/34 |
S | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
M | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
L | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
XL | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
Pakiet funkcje wykonawcze
Program stymulowania rozwoju umiejętności wykonawczych z wykorzystaniem podłogi interaktywnej (jako dużego bodźca motywującego) stwarza możliwość organizacji odpowiedniego środowiska, w którym dzieci we własnym tempie mogą samodzielnie odkrywać, stawiać sobie cele, planować, uczyć się na błędach, a przede wszystkim bawić się wspólnie z innymi, nakierowując swoje działania na określony cel, rozwijając kluczowe/ bazowe umiejętności, jakimi są funkcje wykonawcze. Podczas zajęć z wykorzystaniem programu rozwijane są takie umiejętności wykonawcze, jak:
Hamowanie - zdolność do hamowania impulsywnych reakcji, wygaszania ich oraz „segregowania” docierających informacji, dzięki czemu zachowanie człowieka staje się wybiórcze. Utrzymywanie uwagi - zdolność koncentracji na zadaniu pomimo bodźców przeszkadzających; nierozpraszanie się.
Rozpoczynanie zadań - zdolność do rozpoczynania działań bez zwłoki, sprawnie i w określonym czasie. Pamięć robocza - tymczasowe przechowywanie informacji w celu ich przetwarzania; zapamiętywanie wskazówek, etapów działań. Obejmuje również zdolność korzystania z wcześniejszych doświadczeń w celu wykorzystania ich w bieżącej sytuacji zadaniowej.
Planowanie/ustalanie celów, priorytetów - wyznaczanie celów, planowanie kolejnych kroków; zdolność do ustalenia istotnych z punktu widzenia zadania informacji, określenia, na czym należy się skupić.
Organizacja - systemy porządkujące informacje, materiały, przestrzeń i czas (zarządzanie czasem); organizowanie i monitorowanie działań. Elastyczność/giętkość poznawcza - umiejętność dostosowania własnych działań do określonej sytuacji, elastyczna adaptacja do wymagań środowiska; umiejętność postrzegania rzeczy z nowej perspektywy.
Umiejętność korzystania z informacji zwrotnych - zmiana zachowania i działania, wynikająca z naszej reakcji na innych i innych na nas; celem informacji zwrotnej jest dostarczenie wiedzy na temat zachowania i działania odbiorcy.
Metapoznanie - zdolność uświadamiania sobie własnych emocji, formułowania uogólnień na temat siebie i świata, rozumienia swoich procesów myślowych; umiejętność patrzenia na siebie z „perspektywy”.
Program Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych przeznaczony jest do stosowanie w:
- Edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku od 3 do 6 roku życia oraz uczniów wczesnoszkolnych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- Terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju poznawczego, zaburzeniami koncentracji i uwagi, zaburzeniami zachowania, nadpobudliwością, ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków edukacyjno- rehabilitacyjnych, placówek realizujących WWR.
- W placówkach tych trening funkcji wykonawczych może być realizowany w ramach zajęć edukacyjnych stymulujących rozwój dziecka, a także terapeutycznych, korekcyjno- kompensacyjnych oraz rewalidacyjnych. Programu Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych składa się z 25 ćwiczeń/zadań w formie gier o stopniowanym poziomie trudności.
Wraz z pakietem dostarczamy pomoce dydaktyczne:
- 5 plansz z graficznymi podpowiedziami (ręka, oko, usta, plan, lupa)
- 4 chustki / opaski w kolorach: żółtym, niebieskim, zielonym i czerwonym
- drewniane patyki do zadania „Patyki” oraz narzędzia do diagnozy i monitorowania.