Ładnie mówię głoski Ś Ź Ć DŹ
Gry słowno-obrazkowe wspomagające prawidłową wymowę głosek: Ś, Ź, Ć, DŹ
Measuring Tips to Assure The Best Fit
- Measure your back size â?? wrap the measuring tape snugly around your ribcage, just under your bust line 1, keeping it horizontal. This will give you your band size.
- Then measure around the fullest part of your bust 2 , again keeping the tape horizontal.
- To determine the size of pants, measure the girth of the waist 3 and hips 4
- The following charts will help you match the designerâ??s size scheme for this product (indicated in the dropdown) to your usual size
size guide visible to all products
UK | USA | EU | BUST | Waist | Hips | |
---|---|---|---|---|---|---|
XS | 8 | 4 | 34 | 31/32 | 23/24 | 33/34 |
S | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
M | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
L | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
XL | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
Ładnie mówię głoski Ś Ź Ć DŹ
Sygmatyzm (łac. sigmatismus), czyli nieprawidłowa realizacja głosek dentalizowanych, to jedno z najczęściej spotykanych zaburzeń artykulacji. Wśród głosek, które mogą być realizowane niewłaściwie, należy wymienić szereg: Ś, Ź, Ć, DŹ. Głoski te w procesie rozwoju mowy dziecka pojawiają się już około drugiego roku życia. Jest to zatem najłatwiejszy szereg wśród głosek dentalizowanych. Dzieci stosują często głoski: Ś, Ź, Ć, DŹ w zastępstwie innych trudniejszych: S, Z, C, DZ, SZ, Ż, CZ, DŻ, ale mimo to części maluchów ich realizacja i tak przysparza spore trudności.
Z myślą o tych dzieciach powstała gra logopedyczna Ładnie mówię głoski Ś Ź Ć DŹ. Może ona być wykorzystywana na etapie utrwalania poprawnej artykulacji głosek: Ś, Ź, Ć, DŹ w wyrazach i zdaniach zarówno przez logopedów, pedagogów, jak też rodziców dzieci z zaburzeniami artykulacyjnymi. Ćwiczone głoski w proponowanych nazwach przedmiotów, zajmują różne pozycje wokaliczne i mają różne sąsiedztwo fonetyczne.
Dobierając wyrazy do gier, uwzględniono fakt, że dziecko, które ma problemy z artykulacją głosek: Ś, Ź, Ć, DŹ najczęściej ze względu na niedokończony rozwój mowy nie potrafi jeszcze poprawnie wymówić głosek: S, Z, C, DZ, SZ, Ż, CZ, DŻ oraz R.
Zadbano o to, aby występowanie tych głosek w nazwach przedstawionych na obrazkach przedmiotów ograniczyć do minimum (tylko trzykrotnie występuje głoska C), co pozwala skoncentrować się na utrwalaniu szeregu ciszącego.
Ładnie mówię głoski Ś Ź Ć DŹ to 70 obrazków podzielonych na trzy zestawy. Podstawowa zasada gier, która polega na dobieraniu obrazków w pary, umożliwia wykorzystanie ich do wielu zabaw. Gry mają na celu doskonalenie artykulacji trudnych dla dziecka głosek oraz ćwiczenie ogólnej sprawności językowej.