

Zeszyt ćwiczeń 5. Analiza i synteza wzrokowa, materiał atematyczny
UK | USA | EU | BUST | Waist | Hips | |
---|---|---|---|---|---|---|
XS | 8 | 4 | 34 | 31/32 | 23/24 | 33/34 |
S | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
M | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
L | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
XL | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
Zeszyty ćwiczeń z serii " Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu" są przeznaczone dla dzieci:
- zagrożonych dysleksją
- ze skrzyżowaną lateralizacją
- z trudnościami w nauce języka
Zadania zawarte w książeczce uczą linearnego, sekwencyjnego analizowania materiału atematycznego, precyzji posługiwania się dominującą ręką, rozwijają przede wszystkim mechanizmy lewopółkulowe, rozwijają koordynację wzrokowo- ruchową, przygotowują do nauki pisania, postrzegania kierunku zgodnym z kierunkiem czytania.
Dziecko ma za zadanie zamalować kwadrat, narysować kółko lub kreskę w kwadracie.
Ważne jest by dziecko analizowało wzór kwadrat po kwadracie, od strony lewej do prawej, rozpoczynając od górnej linii, przechodząc do następnej, zgodnie
z kierunkiem czytania.
Dziecko powinno:
- zamalować kwadrat kreskami pionowymi
- rysować kółko kreśląc linię w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara
- rysować kreski od górnego rogu kwadratu
Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.