LaboLAB - Geografia - Zmieniająca się planeta Ziemia
Gotowe wyposażenie do przeprowadzenia 22 lekcji opartych na angażujących uczniów doświadczeniach i projektach badawczych, uzupełnione o scenariusze zajęć oraz multimedialne i tradycyjne pomoce dydaktyczne.
Learnetic
Measuring Tips to Assure The Best Fit
- Measure your back size â?? wrap the measuring tape snugly around your ribcage, just under your bust line 1, keeping it horizontal. This will give you your band size.
- Then measure around the fullest part of your bust 2 , again keeping the tape horizontal.
- To determine the size of pants, measure the girth of the waist 3 and hips 4
- The following charts will help you match the designerâ??s size scheme for this product (indicated in the dropdown) to your usual size
size guide visible to all products
UK | USA | EU | BUST | Waist | Hips | |
---|---|---|---|---|---|---|
XS | 8 | 4 | 34 | 31/32 | 23/24 | 33/34 |
S | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
M | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
L | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
XL | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
LaboLAB - Geografia - Zmieniająca się planeta Ziemia
Podczas pracy z modułem Zmieniająca się planeta Ziemia uczniowie poznają warstwy Ziemi i budują jej model. Tworzą także układ płyt litosfery i analizują mapy, aby wychwycić zależności między trzęsieniami ziemi, erupcjami wulkanów i położeniem płyt tektonicznych.
W tym module są omawiane erupcje wulkanów oraz proces formowania się skał na skutek stygnięcia lawy. Uczniowie badają dostępne w zestawie próbki skał i porównują ich rodzaje. Ponadto wykonują symulację cyklu skalnego, aby przekonać się, jak poszczególne typy skał mogą zmieniać się w zależności od warunków. Tworzą model przebiegu erozji, wietrzenia i osadzania się materiału skalnego. Zmieniając działanie różnych czynników, na przykład poprzez dodanie “roślinności”, przekonują się, w jaki sposób erozja wpływa na formy ukształtowania terenu. Uczniowie poznają znaczenie różnych typów map, porównują je i zyskują wiedzę o tym, co mówią nam one o formach ukształtowania terenu i położeniu akwenów. Uczniowie omawiają też tworzenie się warstw skalnych i powstawanie skamielin. Dowiadują się, że warstwy skalne zawierające skamieliny tworzą się w miarę upływu czasu, co umożliwia naukowcom określenie, kiedy poszczególne organizmy żyły na Ziemi.
Finalnie, w ramach tego modułu, uczniowie zastanawiają się, w jaki sposób zmiany na Ziemi wpływają na życie człowieka. Erozja gleby jest przedstawiona jako problem dla rolnictwa, a uczniom stawia się wyzwanie opracowania kilku modeli, które go rozwiążą. Testują oni swoje rozwiązania, analizują wyniki i przedstawiają klasie wyciągnięte z nich wnioski.
Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
Każdy moduł jest zestawem klasowym i/lub szkolnym, co oznacza, że zawiera kompletny zestaw elementów potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach złożonych z wielu uczniów. Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasową pracę badawczą w wybranym temacie.
Elementy zestawu:
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1 szt.
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi 1 szt.
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 1 szt.
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1 szt.
– zestaw próbek 15 podstawowych rodzajów skał (magmowych, osadowych i metamorficznych), każde pudełko zawiera dodatkowo szkło powiększające 8 szt.
– 9 próbek gleb występujących na Ziemi 1 szt.
– nietoksyczny, profesjonalny gips przeznaczony do prac artystycznych (waga 1,8 kg) 1 szt.
– piasek drobnoziarnisty, biały (waga 1,3 kg) 3 szt.
– wiaderko z czerwoną gliną (waga 3,6 kg) 2 szt.
– pojemnik z nietoksyczną, zieloną ciastoliną (waga 1,3 kg) 2 szt.
– nóż z tworzywa sztucznego 32 szt.
– kulki przeźroczyste niebieskie 40 szt.
– mała mata absorpcyjna 16 szt.
– podkładka tekturowa 16 szt.
– wytrzymała, plastikowa łyżka 16 szt.
– gumowe korki 8 szt.
– samoprzylepna taśma rzepowa (część haczykowa, dł. 20 cm) 2 szt.
– samoprzylepna taśma rzepowa (część pętelkowa, dł. 20 cm) 2 szt.
– wykałaczki 750 szt.
– rolka folii aluminiowej 1 szt.
– łyżki 4 szt.
– woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) 10 szt.
– miska plastikowa 1 szt.
– plastikowe kubki (poj. 260 ml) 8 szt.
– plastikowe kubki z małym otworem (poj. 260 ml) 8 szt.
– karbowany, plastikowy pojemnik (20x16x7 cm) 8 szt.
– pojemnik plastikowy (poj. 5,5 l) 8 szt.
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” 1 szt.
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 2 szt.
Najważniejsze cechy LaboLAB:
- Rozbudowany pakiet do przeprowadzania eksperymentów i projektów (przyrządy i przybory)
- Scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami, doświadczeniami i projektami edukacyjnymi
- Cyfrowe zasoby dla klas (symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia, testy) na tablice interaktywne i inne urządzenia multimedialne
- Drukowane zestawy materiałów i podręczniki o zróżnicowanym poziomie dla uczniów
- Przewodnik dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej