

Gotowe wyposażenie do przeprowadzenia 17 lekcji opartych na angażujących uczniów doświadczeniach i projektach badawczych, uzupełnione o scenariusze zajęć oraz multimedialne i tradycyjne pomoce dydaktyczne.
UK | USA | EU | BUST | Waist | Hips | |
---|---|---|---|---|---|---|
XS | 8 | 4 | 34 | 31/32 | 23/24 | 33/34 |
S | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
M | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
L | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
XL | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
W module Siły i oddziaływania jest przekazywana idea, że wszystkie otaczające nas obiekty podlegają działaniu sił. Na tym etapie uczniowie mogą już wiedzieć, że, działając siłą, np. poprzez pchanie lub ciągnięcie, można wprawić ciało w ruch. Zwykle nie mają jednak jeszcze zbyt dużej wiedzy o oddziaływaniach bardziej abstrakcyjnych i wymagających aktywnej obserwacji zjawisk, takich jak magnetyzm czy grawitacja. Omówione w module trzy zasady dynamiki Newtona pomogą uczniom zrozumieć siły i oddziaływania, a zaproponowane działania badawcze rozwiną zdobytą przez nich wiedzę.
Moduł ten daje uczniom możliwość nauki z wykorzystaniem różnych metod badawczych: zadawania pytań, badania i doświadczania. Dzięki temu uzyskują oni pogłębioną znajomość sił i oddziaływań, które wpływają na ruch ciał.
W module jest dostępnych pięć serii działań badawczych. W trakcie ich realizacji uczniowie poznają koncepcję równowagi i braku równowagi sił, rozważając takie pojęcia jak: grawitacja, magnetyzm, tarcie, masa i odległość. Uczniowie będą angażować się w różnorodne badania i praktyczne, inżynierskie przedsięwzięcia, dzięki którym dowiedzą się, jak koncepcje naukowe znajdują swoje odzwierciedlenie w zjawiskach spotykanych w prawdziwym życiu.
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1 szt.
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi 1 szt.
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 1 szt.
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1 szt.
– waga elektroniczna, zakres 2 kg/0,1 g 2 szt.
– sprężyna „slinky” – krocząca 10 szt.
– siłomierz (dynamometr) 250 g, którego konstrukcja pozwala na zważenie zawieszonego obiektu, oraz zmierzenie siły nacisku lub naciągu. Urządzenia kalibrowane w gramach i Newtonach 8 szt.
– model samochodu (metal) 8 szt.
– stoper, minutnik 12 szt.
– poziomica, poziom/pion (dł. 15 cm) 8 szt.
– punkty podparcia, drewniane 15 szt.
– równoważnia 8 szt.
– opiłki żelaza (waga 625 g) 1 szt.
– szalka Petriego z pokrywką 10 szt.
– pary magnesów z oznaczonymi biegunami (1×5 cm) 16 szt.
– magnes, pierścień (gr. 8 mm, śr. 36 mm, śr. otworu 18 mm) 16 szt.
– podkładki płaskie, ocynkowane, śr. 7/8″ 16 szt.
– podkładki płaskie, stalowe, małe 220 szt.
– elementy konstrukcyjne K’NEX – drążki (dł. 13 cm) 24 szt.
– kule styropianowe (śr. 3,5 cm) 24 szt.
– kule styropianowe (śr. 7,5 cm) 8 szt.
– małe, drewniane szpulki 10 szt.
– papier ścierny, drobnoziarnisty (arkusz 14×27 cm) 5 szt.
– filc zielony (arkusz 20×30 cm) 5 szt.
– folia bąbelkowa (arkusz) 12 szt.
– taśma miernicza (dł. 150 cm) 8 szt.
– odważniki plastikowe (11 krążków x 10 g) 8 szt.
– cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) 1 szt.
– woreczki foliowe „strunowe˛ (roz. 30×45 cm) 25 szt.
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” 1 szt.
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 1 szt.