LaboLAB - Biologia - Życie w ekosystemach
Gotowe wyposażenie do przeprowadzenia 17 lekcji opartych na angażujących uczniów doświadczeniach i projektach badawczych, uzupełnione o scenariusze zajęć oraz multimedialne i tradycyjne pomoce dydaktyczne.
Learnetic
Measuring Tips to Assure The Best Fit
- Measure your back size â?? wrap the measuring tape snugly around your ribcage, just under your bust line 1, keeping it horizontal. This will give you your band size.
- Then measure around the fullest part of your bust 2 , again keeping the tape horizontal.
- To determine the size of pants, measure the girth of the waist 3 and hips 4
- The following charts will help you match the designerâ??s size scheme for this product (indicated in the dropdown) to your usual size
size guide visible to all products
UK | USA | EU | BUST | Waist | Hips | |
---|---|---|---|---|---|---|
XS | 8 | 4 | 34 | 31/32 | 23/24 | 33/34 |
S | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
M | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
L | 12 | 8 | 38 | 35/36 | 27/28 | 37/38 |
XL | 10 | 6 | 36 | 33/34 | 25/26 | 35/36 |
LaboLAB - Biologia - Życie w ekosystemach
W ramach modułu Życie w ekosystemach uczniowie dowiadują się, w jaki sposób jesteśmy zależni od innych organizmów w ekosystemie, ze względu na nasze zapotrzebowanie na żywność, schronienie i niezbędny do oddychania tlen.
W pięciu seriach, zaproponowanych w module, działań badawczych uczniowie zapoznają się z cyklem życia, dziedziczonymi i nabytymi cechami, adaptacjami i informacjami zawartymi w skamielinach.
Dowiadują się również, w jaki sposób wszystkie te elementy wpływają na różnorodność życia na Ziemi. Uczniowie poznają te zagadnienia poprzez badanie, dyskusję i aktywne rozwiązywanie problemów. Dokonują obserwacji i przewidywań, analizują i zapisują dane, opracowują twierdzenia poparte dowodami i wnioskowaniem oraz oceniają związane z ekosystemami problemy i ich rozwiązania.
Finalnie uczniowie zapoznają się z procesem projektowania technicznego. Pracując w grupach, analizują problemy środowiska i sugerują ich możliwe rozwiązania. Następnie wspólnie oceniają zaproponowane koncepcje, określając czy pomagają one rozwiązać problem, czy też szkodzą ekosystemowi, wywołując negatywne zmiany w jego obrębie.
Każdy moduł jest zestawem klasowym i/lub szkolnym, co oznacza, że zawiera kompletny zestaw elementów potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach złożonych z wielu uczniów. Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasową pracę badawczą w wybranym temacie.
Zawartość modułu ŻYCIE W EKOSYSTEMACH
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej -1
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi - 1
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie - 30
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) - 1
– przezroczysty, wytrzymały pojemnik z siatki do przechowywania motyli i innych owadów -1
– siatka do chwytania owadów -1
– zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą - 2
– opakowanie nasion ośmiu rodzajów roślin szybkorosnących - 200
– zestaw do obserwacji rozwoju podziemnej części rośliny - 1
– ziemia doniczkowa (poj. 2 l) - 2
– nawóz Osmocote, granulki (poj. 30 ml) - 2
– cylinder miarowy (menzurka) z naniesioną skalą (poj. 10 ml) - 8
– pipety skalowane (poj. 3 ml) - 24
– czerwony barwnik spożywczy w płynie (poj. 30 ml) - 1
– knot/sznurek bawełniany (dł. 10 cm) - 20
– plastikowe kleszczyki (dł. 12 cm) - 8
– drewniane spinacze (klamerki) - 18
– przezroczyste kolorowe żetony - 500
– siatka / czerpak akwariowy (śr. 7,5 cm) - 8
– zestaw kart ze zwierzętami stadnymi - 1
– zestaw kart przedstawiających zmienność cech - 1
– fotografia nektarnika malachitowego - 8
– makaron „kolanka” (waga 0,7 kg) - 1
– plastikowy pojemnik (poj. 3,7 l) - 8
– pojemniki / kubki plastikowe (poj. 230 ml) - 17
– pojemniki / kubki plastikowe (poj. 460 ml) - 30
– plastikowy kubek z pokrywką (poj. 30 ml) - 48
– miarka/kubek (poj. 60 ml)- 9
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” - 1
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) - 1
Najważniejsze cechy LaboLAB:
- Rozbudowany pakiet do przeprowadzania eksperymentów i projektów (przyrządy i przybory)
- Scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami, doświadczeniami i projektami edukacyjnymi
- Cyfrowe zasoby dla klas (symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia, testy) na tablice interaktywne i inne urządzenia multimedialne
- Drukowane zestawy materiałów i podręczniki o zróżnicowanym poziomie dla uczniów
- Przewodnik dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej